CASA

Skapa e-postmall

Uppdaterad

För att deltagare ska kunna få Bekräftelse eller Inbjudan samt Påminnelser måste det finnas sådana E-postmallar lagda på kursmallen. Är kursen kopplad till ett eller flera projekt så skapas E-postmallar för varje projekt som finns kopplat till mallen.

För att skapa en E-postmall:

  1. Gå in på aktuell kursmall
  2. Klicka på e-postmallar
  3. Välj Lägg till
  4. Välj vilken typ av mall det är (Bekräftelse, Kursinbjudan eller Påminnelse)
  5. Välj det projekt som mallen gäller för
  6. Fyll i Avsändarnamn samt Avsändares e-post
  7. Skriv in den rubrik som du vill ha
  8. Klicka på Redigera så öppnas själva textrutan
  9. Fyll i den text som ska stå i mallen (Obs! Tänkt på att texten som skrivs här gäller för samtliga kurstillfällen som schemaläggs på kursmallen)
  10. Klicka på Uppdatera
  11. Spara (ctrl+S)

Tips! Använd datafält om du vill att casa ska hämta vissa delar automatiskt, som t ex. deltagarens namn, namn på kurstillfället, startdatum m.m.

warning Created with Sketch.