Kontaktperson
I Casa finns det två olika typer av kontaktpersoner - kontaktperson för en enskild bokning och kontaktperson på ett företag sk. Primärkontakt
Kontaktperson för enskild bokning
När en bokning sker via inloggat läge på en projektsida så skapas en kontakt för den bokningen. Det går då att se på den bokningen vem som gjorde den och är ansvarig för bokningen. Den kontaktpersonen kommer även att sättas som referens på ev. faktura.
Vid bokning via Casa wordpress-plugin så skapas en kontaktperson utifrån de uppgifter som fylls i under just kontaktperson. Även i det fallet så registreras den som ansvarig för den bokningen, sätts som referens på ev. faktura och kan även få en bokningsbekräftelse av den bokning som genomförts.
Lagring av personuppgifter för denna typ av kontaktperson skiljer sig från övriga deltagare och kan ställas in enskilt under Övriga inställningar. Default är 6 månader.
Kontaktperson på ett företag
En kontaktperson som anmäler ett företag till ett projekt via en projektsida blir automatiskt registrerad som en primärkontakt i Casa. Det kan vara så att en och samma person kan vara både primärkontakt och kontakt för enskilda bokningar. Denna kan därför visas på flera rader.
En kontaktperson kan även finnas registrerad i Casa som deltagare/anställd och kan därmed finnas både under deltagare och kontaktperson.
Lagring av personuppgifter för en primärkontakt är densamma som är inställt för övriga deltagare i Casa som helhet alternativt för det specifika projekt som kontaktpersonen tillhör.
Det skapas inte en kontaktperson när:
- En bokning sker från en projektsida via sk. Förenklat bokningsförfarande, dvs. en bokning som sker utan att en inloggning gjorts.
- Vid en manuell bokning av en administratör i Casa skapas det inte heller någon kontaktperson.
Mer om kontaktperson här